۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۲۶۲۶۴
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

شعار مرگ بر آمریکا باید به قوت خود باقی بماند|رهبری در زهد و تقوا بی نظیرند

شعار مرگ بر آمریکا باید به قوت خود باقی بماند|رهبری در زهد و تقوا بی نظیرند
رییس دفتر رهبر انقلاب با بیان این که شعار سرنوشت ساز که زبانزد این ۴۰ سال است و باید به قوت خود باقی باشد، مرگ بر آمریکا است، گفت: آمریکایی‌ها پرونده‌ای سیاه دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله طبرسی در چهار دهه اخیر گفت: ایشان شخصیتی بزرگ و آراسته به تقوا و ساده زیستی هست و هیچ چیز را برای خود در این دوران طولانی ذخیره نکرد و با پاکی زندگی کرد و شواهد هم همین را نشان می‌دهد و از مطامع دنیوی به حداقل‌ها اکتفا کرد و این روش صحیحی است.
 
وی در ادامه سخنان خود از حجت الاسلام والمسلمین لائینی به عنوان چهره‌ای شناخته شده، فاضل، تحصیل کرده، متدین و با تقوا یاد کرد و افزود: برای انتخاب امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه قبل از تصمیم گیری در این باره کار زیادی می‌شود به این سادگی نیست که هر کسی از راه برسد بتواند امام جمعه و نماینده ولی فقیه باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به ویژه‌های برجسته مازندران اشاره کرد و با بیان این که بر اساس آمار ارائه شده حدود شش هزار طلبه مازندرانی در قم مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند، گفت: این آمار غیر از آن طلابی است که در استان و مشهد مشغول تحصیل هستند و این رقم بالایی بوده و نشانگر آن است که مردم این منطقه متدین و علاقه‌مند به دین و انقلاب اسلامی هستند.
 
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: در این شرایط فعلی، نوجوانان و جوانان با پشت پا زدن به همه چیز برای تعلیم و تعلم علوم آل محمد زحمت بکشند، کار بکنند، بیاموزند و بعد هم هدایت عده‌ای را عهده دار شوند خیلی نعمت بزرگی است.
 
وی در ادامه سخنان خود به شرایط سه استان شمالی؛ مازندران، گیلان و گلستان در دوران رضا شاه و محمدرضا پهلوی اشاره کرد و گفت: همه سعی این دو فرد این بود که این منطقه را فاسد کنند. وضعیت فساد و فحشا در این منطقه فوق العاده بود و خود رضا شاه نیز نخستین ملاک و ثروتمند منطقه بود و املاک مردم را به زور می‌گرفت و به نام خودش ثبت می‌کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: همه سعی این افراد این بود که مردم را از خدا، اسلام، پیغمبر، اهل بیت (ع) و معارف دین جدا کنند و خیلی کار کردند، اما موفق نشدند.
 
رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مردم این منطقه بعد از پیروزی انقلاب هم نشان دادند تا پای جان برای انقلاب و این نظام ایستاده اند، افزود: ملت ایران نشان دادند که به معارف دین و اهل بیت (ع) پایند هستند و نمونه‌ای از آن را در راهپیمایی اربعین دیدیم.
 
وی در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، امامت حضرت مهدی را امید همه مردم جهان دانست و خاطرنشان کرد: اگر روزی می‌خوریم و آسمان برقرار است به برکت ایشان است و این یک اصل مسلم است که در هر زمانی باید یک انسان کامل یعنی کسی که هیچ گناهی نکرده باشد و همه امتیازات معنوی را داشته باشد و واسطه بین خدا و مردم باشد و فیض از منبع فیاض توسط ایشان به مردم می‌رسد و هیچ گاه در دوران حیات بشریت زمین بی حجت خدا نبوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه سخنان خود به سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و با بیان این که امام خمینی (ره) در توصیف این واقعه عظیم فرمودند این انقلاب دوم مهم‌تر از آن انقلاب اول بوده است، بیان داشت: این حرکت دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره)، آن‌ها را فاش و رسوا کرد البته در گوشه و کنار افرادی هستند که می گویند چرا این کار را کردید، اما این حرکت لطف خدا بود.
 
وی همچنین به اقتدار نظام و کشور اشاره کرد و با بیان این که امروز کشورمان از موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر برخوردار است، تأکید کرد: هیچ نقطه‌ای از نقاط اسرائیل نیست که زیر موشک ما نباشد و این کار بزرگی است.
 
رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که در ابتدای جنگ حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، افزود: اما امروز به طور مثال اگر موشک‌های ما از تهران شلیک شود دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر با فاصله خطای یک متر به هدف اصابت می‌کند و این پیشرفت های ما برای آن‌ها سخت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه سخنان خود با بیان این که شعار سرنوشت ساز که زبانزد این چهل سال است و باید به قوت خود باقی باشد مرگ بر آمریکا است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پرونده‌ای سیاه دارند که با مطالعه تاریخ تشکیل این کشور به وضوح خواهیم دید.
 
وی همچنین بر ضرورت حضور باشکوه‌تر در صفوف نماز جمعه تأکید کرد و گفت: نماز جمعه نماد وحدت است و باید هر روز بیشتر تقویت شود.
 
رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که در زهد، تقوا، شب زنده داری، تهجد، تعبد و بی اعتباری به دنیا نظیر مقام معظم رهبری ندیدم، افزود: همه چیز در اختیار ایشان است، اما برخورداری شان از این دنیا حداقل است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که مقام معظم رهبری جلوتر از حوادث حرکت می‌کنند و قبل از این که حادثه‌ای اتفاق بیفتد ایشان حدس می‌زنند، گفت: علت آن اخلاص و توسل ایشان به اهل بیت (ع) است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات